Rowerowy Szczecin przeprowadził w maju badanie ruchu rowerowego. Jak może je wykorzystać miasto?
Jak podkreśla w swoim raporcie stowarzyszenie Rowerowy Szczecin, liczenie stanowi punkt wyjścia i nie jest źródłem wiedzy o liczbie użytkowników jednośladu w mieście. Dopiero kolejne badanie da jakieś porównanie. Było ono przeprowadzane w pięciu miejscach przez dwa dni w godzinach szczytu (7-9 i 15-17). Jak miarodajna może być ta metodologia?
– Tego typu pomiary mogą ukazać proporcje oraz wykazać, że rower nie jest tylko modnym środkiem rekreacji, ale ważnym narzędziem codziennego transportu – ocenia dr Michał Beim z Instytutu Sobieskiego, ekspert w tematyce transportu miejskiego, regionalnego i planowania przestrzennego. – To działania wyrywkowe, które nie zastąpią kompleksowych badań – podczas których w takim mieście jak Szczecin należałoby zapytać około 7-8 tys. osób, skąd jechały, dokąd, jak często korzystają z roweru, samochodu, komunikacji miejskiej – ale niewątpliwie są bardzo pomocne, pokazują pewną skalę zjawiska, określają potrzeby nowej i przydatność dotychczasowej infrastruktury – mówi dr Beim.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Policzyli rowerzystów i co dalej?
Rowerowy Szczecin przeprowadził w maju badanie ruchu rowerowego. Jak może je wykorzystać miasto?
Jak podkreśla w swoim raporcie stowarzyszenie Rowerowy Szczecin, liczenie stanowi punkt wyjścia i nie jest źródłem wiedzy o liczbie użytkowników jednośladu w mieście. Dopiero kolejne badanie da jakieś porównanie. Było ono przeprowadzane w pięciu miejscach przez dwa dni w godzinach szczytu (7-9 i 15-17). Jak miarodajna może być ta metodologia?
– Tego typu pomiary mogą ukazać proporcje oraz wykazać, że rower nie jest tylko modnym środkiem rekreacji, ale ważnym narzędziem codziennego transportu – ocenia dr Michał Beim z Instytutu Sobieskiego, ekspert w tematyce transportu miejskiego, regionalnego i planowania przestrzennego. – To działania wyrywkowe, które nie zastąpią kompleksowych badań – podczas których w takim mieście jak Szczecin należałoby zapytać około 7-8 tys. osób, skąd jechały, dokąd, jak często korzystają z roweru, samochodu, komunikacji miejskiej – ale niewątpliwie są bardzo pomocne, pokazują pewną skalę zjawiska, określają potrzeby nowej i przydatność dotychczasowej infrastruktury – mówi dr Beim.
Źródło: 24Kurier.pl. Czytaj dalej…
Autor
dr Michał Beim