Wprowadzana ustawą z 22 listopada 2013 nowa organizacja powiadamiania ratunkowego jest kolejną próbą uporządkowania tej dziedziny podejmowaną na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat.
Podobnie jak w wypadku wcześniej przyjmowanych rozwiązań tak i teraz skutkiem ustawowego powołania nowego systemu ma być „poprawa dostępności usługi powiadamiania alarmowego i zmniejszenie czasu oczekiwania na reakcję służb ratunkowych na zgłoszenie a tym samym poprawa bezpieczeństwa i efektywności służb.”
Nie ulega wątpliwości, że możliwość wezwania i otrzymania pomocy mają ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa obywateli. Znaczenie to znajduje odzwierciedlenie w treści innych aktów prawnych. System powiadamiania ratunkowego (SPR) jest jednym z najważniejszych elementów tworzących infrastrukturę krytyczną definiowaną w artykule 3 ustawy o zarządzaniu kryzysowym.
Były ekspert w dziedzinach Bezpieczeństwo, Obronność i Administracja. Były prezes Zarządu. Obecnie Szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego, wcześniej między innymi członek Rady Służby Cywilnej (2010-2012), doradca Szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego (2007-2010), podsekretarz stanu w MSWiA, szef Obrony Cywilnej Kraju (2005-2007). Ukończył studia na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego, absolwent studiów podyplomowych w l’Institut de Hautes Études en Administration Publique (IDHEAP) w Lozannie, absolwent École Nationale d’Administration (ENA) w Paryżu.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
O systemie powiadamiania ratunkowego w 16 miesięcy po uchwaleniu ustawy
Wprowadzana ustawą z 22 listopada 2013 nowa organizacja powiadamiania ratunkowego jest kolejną próbą uporządkowania tej dziedziny podejmowaną na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat.
Podobnie jak w wypadku wcześniej przyjmowanych rozwiązań tak i teraz skutkiem ustawowego powołania nowego systemu ma być „poprawa dostępności usługi powiadamiania alarmowego i zmniejszenie czasu oczekiwania na reakcję służb ratunkowych na zgłoszenie a tym samym poprawa bezpieczeństwa i efektywności służb.”
Nie ulega wątpliwości, że możliwość wezwania i otrzymania pomocy mają ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa obywateli. Znaczenie to znajduje odzwierciedlenie w treści innych aktów prawnych. System powiadamiania ratunkowego (SPR) jest jednym z najważniejszych elementów tworzących infrastrukturę krytyczną definiowaną w artykule 3 ustawy o zarządzaniu kryzysowym.
Autor
Paweł Soloch
Były ekspert w dziedzinach Bezpieczeństwo, Obronność i Administracja. Były prezes Zarządu. Obecnie Szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego, wcześniej między innymi członek Rady Służby Cywilnej (2010-2012), doradca Szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego (2007-2010), podsekretarz stanu w MSWiA, szef Obrony Cywilnej Kraju (2005-2007). Ukończył studia na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego, absolwent studiów podyplomowych w l’Institut de Hautes Études en Administration Publique (IDHEAP) w Lozannie, absolwent École Nationale d’Administration (ENA) w Paryżu.