Instytut Sobieskiego zaprasza do udziału w spotkaniu promocyjnym raportu Tramwaj dla polskich miast z udziałem autora dr. Łukasza Zaborowskiego. Spotkanie odbędzie się 22 lutego, piątek, godz. 12 w siedzibie Instytutu Sobieskiego, ul. Lipowa 1a/20 (3 piętro).
Plan spotkania
12:00 Prezentacja raportu
12:20 Pytania z sali, dyskusja z autorem
13:00 Poczęstunek
Prosimy o potwierdzenie obecności do 21 grudnia, godz. 12 na adres sobieski@sobieski.org.pl. Liczba miejsc ograniczona.
Partnerem Raportu jest BGK
Tramwaj tworzy miasto
Transport szynowy, jak pokazują przykłady miast francuskich, przyczynia się do odnowy miast, szczególnie ich obszarów śródmiejskich. Wychodząc od analizy tej miastotwórczej roli tramwaju, najnowszy raport Instytutu Sobieskiego pokazuje jak można wykorzystać zagraniczne doświadczenia transportowe do odnowy urbanistycznej wybranych ośrodków regionalnych i wojewódzkich w Polsce.
Zaproponowane zostały autorskie koncepcje nowych systemów tramwajowych w pięciu miastach: Kielcach, Radomiu, Tarnowie, Bielsku-Białej i Białymstoku. Wśród tych pięciu miast dwa (Radom, Kielce) nigdy tramwaju nie posiadały, choć w przeszłości opracowano dla niego koncepcje, jedno posiadało tramwaj konny (Białystok), a dwa (Tarnów i Bielsko-Biała) posiadały tramwaje elektryczne, ale zostały one w przeszłości zlikwidowane (odpowiednio w latach 40. i 70.).
Przedstawione koncepcje mają charakter raczej wizji niż gotowych opracowań inżynierskich. Celem jest pokazanie konkretnych przebiegów linii i umiejscowienia przystanków w przestrzeni miejskiej. Oczekiwanym skutkiem – pobudzenie wyobraźni mieszkańców, skłonienie urbanistów do dyskusji oraz władz miasta do zajęcia stanowiska.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Tramwaj dla polskich miast – Prezentacja raportu
Instytut Sobieskiego zaprasza do udziału w spotkaniu promocyjnym raportu Tramwaj dla polskich miast z udziałem autora dr. Łukasza Zaborowskiego. Spotkanie odbędzie się 22 lutego, piątek, godz. 12 w siedzibie Instytutu Sobieskiego, ul. Lipowa 1a/20 (3 piętro).
Plan spotkania
Prosimy o potwierdzenie obecności do 21 grudnia, godz. 12 na adres sobieski@sobieski.org.pl. Liczba miejsc ograniczona.
Partnerem Raportu jest BGK
Tramwaj tworzy miasto
Transport szynowy, jak pokazują przykłady miast francuskich, przyczynia się do odnowy miast, szczególnie ich obszarów śródmiejskich. Wychodząc od analizy tej miastotwórczej roli tramwaju, najnowszy raport Instytutu Sobieskiego pokazuje jak można wykorzystać zagraniczne doświadczenia transportowe do odnowy urbanistycznej wybranych ośrodków regionalnych i wojewódzkich w Polsce.
Zaproponowane zostały autorskie koncepcje nowych systemów tramwajowych w pięciu miastach: Kielcach, Radomiu, Tarnowie, Bielsku-Białej i Białymstoku. Wśród tych pięciu miast dwa (Radom, Kielce) nigdy tramwaju nie posiadały, choć w przeszłości opracowano dla niego koncepcje, jedno posiadało tramwaj konny (Białystok), a dwa (Tarnów i Bielsko-Biała) posiadały tramwaje elektryczne, ale zostały one w przeszłości zlikwidowane (odpowiednio w latach 40. i 70.).
Przedstawione koncepcje mają charakter raczej wizji niż gotowych opracowań inżynierskich. Celem jest pokazanie konkretnych przebiegów linii i umiejscowienia przystanków w przestrzeni miejskiej. Oczekiwanym skutkiem – pobudzenie wyobraźni mieszkańców, skłonienie urbanistów do dyskusji oraz władz miasta do zajęcia stanowiska.
Spis treści
Raport w wersji elektronicznej możliwy będzie do pobrania od 22 lutego.
Autor
Zespół IS