Fundacja Instytut Sobieskiego zrealizowała projekt pt. „Tworzymy idee dla Młodych” o numerze 2020-3-PL01-KA347-095107 w ramach programu Erasmus+, akcja 3 Wsparcie w reformowaniu polityk – projekty dialogu młodzieży w latach 2021 – 2022.
W ramach projektu grupa 100 młodych osób wypracowała 10 rekomendacji dotyczących polityk unijnych ze szczególnym uwzględnieniem trzech ważnych obszarów:
większym zaangażowaniu młodych w proces decyzyjny Unii Europejskiej;
możliwości w aplikowaniu o pracę lub staż w instytucjach europejskich;
zwalczanie dezinformacji w przestrzeni publicznej.
Zrealizowana inicjatywa miała na celu promowanie aktywnego udziału osób młodych w życiu demokratycznym oraz stworzenie przestrzeni do wymiany poglądów i pomysłów dotyczących pogłębiania integracji europejskiej. Projekt poszerzył wiedzę młodych osób na temat funkcjonowania Unii Europejskiej i mechanizmów podejmowania decyzji w organizacji. Dodatkowo pokazał możliwości, jakie stwarza UE dla ludzi młodych poprzez promocję zatrudnienia w europejskiej służbie cywilnej. Ponadto projekt zaznajomił studentów ze skalą zjawiska występowania fałszywych informacji w przestrzeni publicznej, jak również pokazał unijne mechanizmy reagowania na to zjawisko.
Uczestnicy projektu spotykali się z decydentami i ekspertami trzech szczebli decyzyjnych: lokalnym, krajowym i europejskim i na tej podstawie wypracowali rekomendacje dotyczące rozwoju Unii Europejskiej na kolejne lata.
Ogólnym celem projektu było:
– promowanie dialogu między studentami a decydentami politycznymi; – udzielanie informacji o stażach i możliwościach zatrudnienia w instytucjach, organach Unii Europejskiej oraz agencjach na całym świecie; – poszerzenie wiedzy uczniów na temat europejskiej inicjatywy ustawodawczej; – prezentacja i omówienie procesu legislacyjnego w Unii Europejskiej, który różni się od krajowych systemów stanowienia prawa; – zwiększenie zaangażowania obywatelskiego i propagowanie postaw proeuropejskich wśród młodzieży; – promowanie obywatelstwa europejskiego i tożsamości europejskiej; – stworzenie młodzieży przestrzeni do aktywnego udziału w kształtowaniu polityki młodzieżowej w obszarach aktywnego obywatelstwa i partycypacji społecznej na poziomie lokalnym, krajowym oraz ponadnarodowym.
Realizując ten projekt młodzi ludzie mieli możliwość wypowiedzenia się w trwających międzynarodowych konsultacjach dotyczących przyszłości Europy. Broszura wpisuje się także w Europejski Rok Młodzieży.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Tworzymy idee dla Młodych – Unia Europejska
Fundacja Instytut Sobieskiego zrealizowała projekt pt. „Tworzymy idee dla Młodych” o numerze 2020-3-PL01-KA347-095107 w ramach programu Erasmus+, akcja 3 Wsparcie w reformowaniu polityk – projekty dialogu młodzieży w latach 2021 – 2022.
W ramach projektu grupa 100 młodych osób wypracowała 10 rekomendacji dotyczących polityk unijnych ze szczególnym uwzględnieniem trzech ważnych obszarów:
Zrealizowana inicjatywa miała na celu promowanie aktywnego udziału osób młodych w życiu demokratycznym oraz stworzenie przestrzeni do wymiany poglądów i pomysłów dotyczących pogłębiania integracji europejskiej. Projekt poszerzył wiedzę młodych osób na temat funkcjonowania Unii Europejskiej i mechanizmów podejmowania decyzji w organizacji. Dodatkowo pokazał możliwości, jakie stwarza UE dla ludzi młodych poprzez promocję zatrudnienia w europejskiej służbie cywilnej. Ponadto projekt zaznajomił studentów ze skalą zjawiska występowania fałszywych informacji w przestrzeni publicznej, jak również pokazał unijne mechanizmy reagowania na to zjawisko.
Uczestnicy projektu spotykali się z decydentami i ekspertami trzech szczebli decyzyjnych: lokalnym, krajowym i europejskim i na tej podstawie wypracowali rekomendacje dotyczące rozwoju Unii Europejskiej na kolejne lata.
Ogólnym celem projektu było:
– promowanie dialogu między studentami a decydentami politycznymi;
– udzielanie informacji o stażach i możliwościach zatrudnienia w instytucjach, organach Unii Europejskiej oraz agencjach na całym świecie;
– poszerzenie wiedzy uczniów na temat europejskiej inicjatywy ustawodawczej;
– prezentacja i omówienie procesu legislacyjnego w Unii Europejskiej, który różni się od krajowych systemów stanowienia prawa;
– zwiększenie zaangażowania obywatelskiego i propagowanie postaw proeuropejskich wśród młodzieży;
– promowanie obywatelstwa europejskiego i tożsamości europejskiej;
– stworzenie młodzieży przestrzeni do aktywnego udziału w kształtowaniu polityki młodzieżowej w obszarach aktywnego obywatelstwa i partycypacji społecznej na poziomie lokalnym, krajowym oraz ponadnarodowym.
Realizując ten projekt młodzi ludzie mieli możliwość wypowiedzenia się w trwających międzynarodowych konsultacjach dotyczących przyszłości Europy. Broszura wpisuje się także w Europejski Rok Młodzieży.
Zapraszamy do zapoznania się z publikacją.
Autor
Zespół IS