Żyjemy w czasach rewolucyjnych zmian technologicznych, które otwierają dla Polaków i polskiej gospodarki zupełnie nowe możliwości rozwoju i budowania zasobności materialnej. Stoimy przed szansą dynamicznego włączenia się w proces tworzenia nowych firm, produktów i usług, które wykorzystają nowe możliwości związane z integracją technologii Internetu Rzeczy i Sztucznej Inteligencji. Pierwszy raz, w czasach dokonującej się na świecie kolejnej rewolucji technologicznej, to od nas zależy, jaką rolę w niej odegrają polskie firmy i polscy przedsiębiorcy. Czy w łańcuchu tworzenia wartości nowych produktów i usług będziemy tymi, którzy zarabiają najwięcej, zarabiają tylko trochę, a może w ogóle nas w nim nie będzie?
W raporcie mówimy, co to jest Internet Rzeczy i Sztuczna Inteligencja, co wynika z ich integracji i co to są łańcuchy tworzenia wartości dodanej B-to-B-to-C. Raport zawiera szereg rekomendacji działań, które powinien podjąć polski rząd w celu maksymalnego wykorzystania szans związanych z nową rewolucją technologiczną. Podajemy również listę polskich firm, które już w tej rewolucji biorą udział, chcą się dynamicznie rozwijać i dostarczać swoje innowacyjne usługi i produkty również polskiemu rządowi, spółkom Skarbu Państwa i polskim obywatelom.
Ekspert ds. Nowych Technologii. W Instytucie Sobieskiego od roku 2006. Od maja 2019 członek zarządu. Związany z rynkiem teleinformatycznym od przeszło 20 lat. Zajmuje się rozwiązaniami dla administracji rządowej, samorządowej, służb mundurowych, edukacji, opieki zdrowotnej i przemysłu 4.0. Zawodowo związany był z Orange, CISCO, Hewlett-Packard, Statoil i Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie. Autor raportów: „Internet of Things (IoT) i Artificial Intelligence (AI) w Polsce”, "Szanse i wyzwania polskiego przemysłu 4.0" i "Polska (prawdziwie) cyfrowa".
Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, Wydziału Mechatroniki, gdzie uzyskał w 1993 r. dyplom z automatyki przemysłowej. W 1995 r. ukończył studia podyplomowe z zarządzania, finansów i marketingu w ramach programu „Copernic” we Francji. W 2000 r. uzyskał dyplom z marketingu przemysłowego na INSEAD w Fontainebleau. W 2013 r. ukończył program „Innovation for Economic Development (IFED)” na Harvard Kennedy School of Government.
Doktoryzowała się w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii UW , obecnie jest adiunktem w Management in Networked and Digital Societies Akademii Leona Koźmińskiego. Aktualnie prowadzi badania w Center for Collective Intelligence w Massachusetts Institute of Technology
w Bostonie. Absolwentka The New School
for Social Research w Nowym Jorku, gdzie
uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life.
Interesuje się rozwojem nowych technologii,
zwłaszcza zaś technologii zielonej i zrównoważonej,
humanoidalnej sztucznej inteligencji,
robotów społecznych i technologii ubieralnych.
Globalny lider sektora IoT w EY, odpowiedzialny za prowadzenie praktyki doradczej ukierunkowanej na rozwój strategii, projektowanie, wdrażanie, optymalizację procesów, innowacje w modelu biznesowym, bezpieczeństwo oraz ochronę dla globalnych Klientów w konsumenckiej jak i przemysłowej branży IoT. Jest uznanym na świecie ekspertem w dziedzinie bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony infrastruktury krytycznej. Wcześniej prowadził praktykę doradczą sektora IoT/OT dla regionu EMEIA . W trakcie swojej kariery zbudował praktykę doradczą IT w Polsce i CSE , gdzie prowadził liczne projekty IT i OT dla jednych z największych firm w regionie. Przed wstąpieniem do EY, Aleksander był odpowiedzialny za zarządzanie bezpieczeństwem informatycznym
w firmach telekomunikacyjnych.
Ukończył Uniwersytet Śląski w 1997 z dyplomem magistra informatyki. Uzyskał doktorat z ekonomii na Uniwersytecie Poznańskim. Ponadto brał udział w wielu programach podyplomowych, organizowanych przez Harvard Business School, Carnegie Mellon University i LMD University. Jest również członkiem Rady Doradczej centrum biznesu globalnego na Uniwersytecie w Texas, Dallas (UDT) oraz autorem wielu publikacji, a także
uznanym prelegentem na licznych konferencjach związanych z bezpieczeństwem cyfrowym.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Internet of Things (IoT) i Artificial Intelligence (AI) w Polsce
Żyjemy w czasach rewolucyjnych zmian technologicznych, które otwierają dla Polaków i polskiej gospodarki zupełnie nowe możliwości rozwoju i budowania zasobności materialnej. Stoimy przed szansą dynamicznego włączenia się w proces tworzenia nowych firm, produktów i usług, które wykorzystają nowe możliwości związane z integracją technologii Internetu Rzeczy i Sztucznej Inteligencji. Pierwszy raz, w czasach dokonującej się na świecie kolejnej rewolucji technologicznej, to od nas zależy, jaką rolę w niej odegrają polskie firmy i polscy przedsiębiorcy. Czy w łańcuchu tworzenia wartości nowych produktów i usług będziemy tymi, którzy zarabiają najwięcej, zarabiają tylko trochę, a może w ogóle nas w nim nie będzie?
W raporcie mówimy, co to jest Internet Rzeczy i Sztuczna Inteligencja, co wynika z ich integracji i co to są łańcuchy tworzenia wartości dodanej B-to-B-to-C. Raport zawiera szereg rekomendacji działań, które powinien podjąć polski rząd w celu maksymalnego wykorzystania szans związanych z nową rewolucją technologiczną. Podajemy również listę polskich firm, które już w tej rewolucji biorą udział, chcą się dynamicznie rozwijać i dostarczać swoje innowacyjne usługi i produkty również polskiemu rządowi, spółkom Skarbu Państwa i polskim obywatelom.
Autor
Bartłomiej Michałowski
Ekspert ds. Nowych Technologii. W Instytucie Sobieskiego od roku 2006. Od maja 2019 członek zarządu. Związany z rynkiem teleinformatycznym od przeszło 20 lat. Zajmuje się rozwiązaniami dla administracji rządowej, samorządowej, służb mundurowych, edukacji, opieki zdrowotnej i przemysłu 4.0. Zawodowo związany był z Orange, CISCO, Hewlett-Packard, Statoil i Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie. Autor raportów: „Internet of Things (IoT) i Artificial Intelligence (AI) w Polsce”, "Szanse i wyzwania polskiego przemysłu 4.0" i "Polska (prawdziwie) cyfrowa".
Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, Wydziału Mechatroniki, gdzie uzyskał w 1993 r. dyplom z automatyki przemysłowej. W 1995 r. ukończył studia podyplomowe z zarządzania, finansów i marketingu w ramach programu „Copernic” we Francji. W 2000 r. uzyskał dyplom z marketingu przemysłowego na INSEAD w Fontainebleau. W 2013 r. ukończył program „Innovation for Economic Development (IFED)” na Harvard Kennedy School of Government.
dr Aleksandra Przegalińska
Doktoryzowała się w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii UW , obecnie jest adiunktem w Management in Networked and Digital Societies Akademii Leona Koźmińskiego. Aktualnie prowadzi badania w Center for Collective Intelligence w Massachusetts Institute of Technology
w Bostonie. Absolwentka The New School
for Social Research w Nowym Jorku, gdzie
uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life.
Interesuje się rozwojem nowych technologii,
zwłaszcza zaś technologii zielonej i zrównoważonej,
humanoidalnej sztucznej inteligencji,
robotów społecznych i technologii ubieralnych.
Aleksander Poniewierski
Globalny lider sektora IoT w EY, odpowiedzialny za prowadzenie praktyki doradczej ukierunkowanej na rozwój strategii, projektowanie, wdrażanie, optymalizację procesów, innowacje w modelu biznesowym, bezpieczeństwo oraz ochronę dla globalnych Klientów w konsumenckiej jak i przemysłowej branży IoT. Jest uznanym na świecie ekspertem w dziedzinie bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony infrastruktury krytycznej. Wcześniej prowadził praktykę doradczą sektora IoT/OT dla regionu EMEIA . W trakcie swojej kariery zbudował praktykę doradczą IT w Polsce i CSE , gdzie prowadził liczne projekty IT i OT dla jednych z największych firm w regionie. Przed wstąpieniem do EY, Aleksander był odpowiedzialny za zarządzanie bezpieczeństwem informatycznym
w firmach telekomunikacyjnych.
Ukończył Uniwersytet Śląski w 1997 z dyplomem magistra informatyki. Uzyskał doktorat z ekonomii na Uniwersytecie Poznańskim. Ponadto brał udział w wielu programach podyplomowych, organizowanych przez Harvard Business School, Carnegie Mellon University i LMD University. Jest również członkiem Rady Doradczej centrum biznesu globalnego na Uniwersytecie w Texas, Dallas (UDT) oraz autorem wielu publikacji, a także
uznanym prelegentem na licznych konferencjach związanych z bezpieczeństwem cyfrowym.